logo site template 002045

  • Homeacasa
  • GPS autonavigatii auto
  • Accesorii auto GPScamere, piese, antene
  • Teste si comparatiiBLOG
  • Plata si TransportRetur produse
  • Suport
  • Forum

Cos-cumparaturi

 x 

Coş gol
Categoria părinte: Teste si comparatii GPS
Accesări: 8835

Acest articol este o continuare a articolului "Pornire automata GPS pentru integrarea acestuia in masina" Pentru a porni automat GPS-ul, va recomand sa cititi si acel articol.

 

Sarcina era integrarea unui GPS cu intrare video in masina.  Locatii posibile pentru acest lucru ar fi: intr-o fanta in bord, in capacul de la scrumiera (daca e suficient de mare), in parasolar sau in plafon.  In acest caz, masina fiind un BMW E46 din 2003, singurele variante practice erau in plafon sau in parasolar.  Avand in vedere ca masina avea si trapa, deci si un panou din plastic cu butoane de comanda, am ales acea locatie pentru experiment

 

 

IMG_0747

 

 

Partea 1 - integrarea aparatului GPS

Dupa demontarea panoului, intrucat nu am reusit sa tai tapiteria estetic, am inlaturat-o complet. Urmatorul pas a fost sa taiem un dreptunghi pentru ecranul aparatului, si inca unul mai mic pentru butonul (optional) de inchidere manuala a aparatului (daca omitem acest buton, aparatul va functiona tot timpul cat e motorul pornit) Dreaptunghiul mediu era deja taiat, acolo fiind butonul de comanda a trapei

 

pentru vizualizare mai detaliata, click dreapta pe poza si open image (valabil pentru toate pozele de pe acest site)


IMG_0722 IMG_0723

 

Am imbracat panoul cu autocolant imitatie carbon, si iata cum arata dupa:

IMG_0725

 

Pasul urmator este montarea ecranului in dreptunghiul taiat.  L-am lipit cu pistol cu tub de silicon ce se lichefiaza la temperatura mare. Mai jos aveti o poza cu ecranul, intrerupatorul suplimentar si intrerupatorul original al masinii montate. Partea din spate a GPS-ului se monteaza fie in spatele ectanului, fie in laterala, dupa cum ne permite panglica de la LCD

IMG_0736

 

Iata cum arata panul din exterior:

IMG_0744

 

Iata cum arata montat pe masina:

IMG_0773

 

 

Partea 2 - montarea camerei de marsarier

Aici avem 2 variante,  una mai simpla si una mai complicata

Cea mai simpla presupune achizitionarea unei camere wireless, care se instaleaza mai usor, nefiind nevoie de tragerea unui cablu pana in partea din fata a masinii

img_5320

 

Am ales varianta a 2-a, mai greu de instalat - o camera cu fir

camera_e46-p2060592

 

Camera se monteaza in locul unui bec de iluminare a placutei de inmatriculare din spate. Camera are incorporat un alt bec de iluminare.

Se demonteaza trusa de scule si mocheta de pe interiorul portbagajului

IMG_0761

 

Se demonteaza suportul negru de care ridicam portbagajul, e prinsa cu cateva suruburi pe interior

Suportul are pe interior on banda ce izoleaza ansamblul. Acea banda trebuie ridicata, sa putem ajunge la fire.  Se scoate becul care ilumineaza placuta de inmatriculare, si se monteaza in locul lui camera.

Asa arata montata:

 

IMG_0780

 

Camera se integreaza foarte bine, daca te uiti stand in picioare, nu o vezi deloc.  Doar daca stii ca e acolo si te apleci se vede putin, in poza de mai sus am incercuit-o cu rosu.

IMG_0783

 

Ca si fapt divers, plasticul original care acoperea becul era foarte copt si cenusiu, i-am facut si poze:

IMG_0770 IMG_0771

 

 

Camera se alimenteaza de la firele care duceau la becul original.  Partea mai dificila consta in tragerea cablului video pana la locul unde este instalat aparatul GPS cu intrare video. Atentie: peste tot unde firul nu este la vedere, in special in zonele unde trece dintr-un compartiment in altul al masinii se recomanda izolarea acestuia cu o banda suplimentara, pentru a prevenii scurt-circuitele si chiar incendiile!

 

Cu linie verde continua / punctata am schitat traseul pe unde am tras cablul.  Incercuit cu verde este chiar cablul propriuzis, surprins in diverse pozitii, unele care nu sunt cele finale. Traseul final este cel marcat cu linie

La inceput e usor, se trage firul prin spatiul dintre tabla din portbagaj, pana la mansonul flexibil din coltul dreapta jos al imaginii de mai jos.

Acolo este foarte dificil sa convingi cablul sa intre si el prin acel manjon, am folosit o sarma mai groasa care am introdus-o mai intai, si de ea am legat cablul video

 

IMG_0761-traseu

 

 

Ajuns in portbagaj este mai usor: se demonteaza mocheta de pe peretele lateral. Se trage cablul AV pana la manunchiul de cabluri care face trecerea din portbagaj in masina, printr-un burete (firewall se mai numeste).  Acolo este destul de usor sa introducem pe langa manunchiul existent si cablul nostru. Am incercuit cu verde cablul care l-am folosit, nu am reusit sa-l scot paralel cu cablul dinspre hayon, am folosit dopul de plastic de langa, prin care am scos firul.

IMG_0762

IMG_0764

 

 

La bancheta din spate se demonteaza triunghiul dintre cheder si bancheta propriuzisa (se smulge), pentru a avea acces la firele de sub el.  Acolo ies firele care vin dinspre portbagaj, numai ca majoritatea se duc in jos (spre podeaua masinii).  Cateva urca spre luneta (pentru dezaburire si antena radio). Le vom urmari pe acestea.  Cei care montati GPS-ul  undeva in partea de jos a masinii, puteti urma firele care coboara, pe sub mocheta de pe podea

IMG_0765

 

Se demonteza capacul becului de pe panoul de langa hayon, apoi panoul propriuzis. Urmariti traseul firelor care urca spre plafon. In poza puteti vedea clar in zonele incercuite cablul AV folosit de mine.

IMG_0766

 

Am ajuns la plafon. Aici este iar mai dificil. Putem demonta plafonul cu totul, dar e destul de mult de munca. Am ales sa demontez doar parasolarul fata si manerele de sustinere. Folositi din nou o sarma groasa, pentru a reusi sa ajungeti prin plafon pana in partea din fata a masinii.

 

IMG_0767 IMG_0768 IMG_0769

 

Aici mufati firul, introduceti-l in aparat, si faceti proba de functionare!

 

 

Aveti mai jos cateva filmulete despre modul in care functionea ansamblul.

Camerea wireless are si senzor de lumina, deci functioneaza color ziua si alb-negru pe infrarosu noaptea

Camera cu fir (cea montata mai sus) functioneaza tot timpul pe infrarosu, deci alb-negru.

M-a impresionat foarte mult vizibilitatea camerei pe timp de noapte. Nu doar ca vedeam in spatele masinii, dar vedeam si la 100m distanta, peste un teren viran, doar de la iluminarea stradala!!

 

In urmatorul filmulet observati zona pe unde am tras cablul in interiorul masinii, si functionarea ansamblului camera/gps cu intrare video Navo 5010 BT-AVIN  pe timpul zilei

 

In urmatorul filmulet observati comportamentul ansamblului camera / gps cu intrare video Navo Navo 5010 BT-AVIN pe timpul noptii

 

 

Real time web analytics, Heat map tracking